Donnerstag, 3. November 2016

Zabpelyhes szilvás rétes

Azt hiszem a palacsinta után a rétes az, ami a kedvenceim listájának az elején áll. Pár hete az ősz közepén megkívántam és befőttel nem szerettem volna tölteni, ezért esett a friss szilvára a választás.

Zabpelyhes szilvás rétes


Pár nappal ezelőtt készítettem gömbölyű szilvából mousse-t a gofrira és ami megmaradt azt is felhasználtam a rétesembe.

Szilva mousse

Barna cukrot karamellizáltam, felöntöttem pici limoncelloval (lehet más alkohol is) és rádobtam a felkockázott szilvákat. Rövid rotyogás után befűszereztem mézeskalács fűszerkeverékkel és amikor már puha volt (nem kell sok idő) lehúztam a tűzről és tettem bele citromhéj reszeléket. Botmixerrel pépesítettem.

A rétes hozzávalói (mértékem sajnos nincs, “gondolomformán” készítettem:-))

réteslapok
(kókusz)olaj vagy vaj
darált mandula vagy dió vagy mogyoró
zabpehely
csokidara (el is hagyható vagy inkább nem)
szilva
méz
citrom héja és leve
mézeskalács fűszerek

A szilvát felkockáztam, meglocsoltam mézzel, pici citromlével és megszórtam a fűszerekkel. 20 percet hagytam állni.

A kész réteslapokat először megkentem kókuszolajjal, majd szilva mousse-al. Szórtam rá csokidarát és a mandula-zabpehely keverékét. Megtöltöttem a szilvakockákkal és óvatosan feltekertem. A feltekert réteseket a tepsiben kívólről is átkentem kókuszolajjal. Pirulásig sütöttem.
A mandulás zabpehely felszívta a nedvességet és volt harapnivaló a rétesen. Nekünk nagyon ízlett!






2 Kommentare:

  1. Nem is gondoltam volna, hogy a zabpehelynek ilyen nedv felszívó tulajdonsága is van a sütikben. Jó tudni ezt is :) biztos finom más gyümölcsökkel is.

    AntwortenLöschen
    Antworten
    1. Kipróbáltam és bejött. :-) Más gyümivel is próbát teszek majd.

      Löschen