Donnerstag, 5. Mai 2016

Apáknapi süti

Igen, kedves hazai olvasóim, akik még nem tudják Apák és Urak napja hivatalosan is van. Magyarországon június harmadik vasárnapján ünneplik. Németországban ez Christi Himmelfahrt napjával egyezik, 40. nap húsvét hétfő után, ergo mindig egy csütörök. Idén ez alkalomra készült el saját kreációm.
Könnyű tésztájú gyümölcsös sütivel szerettem volna készülni.

 Piskóta:
6 tojás
10 evőkanál darált mandula
6-7 evőkanál méz
1 kávéskanál szódbikarbóna
1 biocitrom reszelt héja (felét a krémbe tettem)
1 evőkanál víz
pici fahéj
csipet só

A tojások sárgáját a mézzel fehéredésig kevertem. Hozzáadtam a fahéjat, szódabikarbónát és a maduladarát. A reszelt citrom héjának a fele is belekerült.
A tojások fehérjét a kanál vízzel és a sóval kemény habbá vertem, majd óvatosan adagonként a tésztához kevertem.
Előmelegített sütőben megsütöttem. Hosszában megfeleztem és megtöltöttem a következő krémmel.

Krém:
1 jó érett banán
1 gyümölcsös joghurt (reszelt citromhéj)

Alaposan kikevertem, a felét az alsó tésztára kentem, a másik felét a tészta tetejére. Félbevágott eperrel és áfonyával díszítettem.


3 Kommentare: