Montag, 26. Januar 2015

Mákos guba torta

Aki a mákos gubát szereti - igen, az egyrészt rossz ember nem lehet - másrészt a mákos guba tortát is szeretni fogja. Én most készítettem először, de semmiképp sem utoljára. Ha azt mondom, hogy isteni finom volt, akkor nem mondtam el még a felét sem!
Amikor elkészült küldtem egy fotót a családnak róla haza. Pár nap múlva jött a válaszfotó, ők is megcsinálták és a siker teljes volt. :-)


10 db szikkadt kifli (nálam 1 és ½ bagett)
5 tojás
10 kg darátl mák
15 dkg porcukor
1 l tej (nálam kókusztej)
1 citrom reszelt héja (nagyon fontos!)
lekvár (nálam vörösáfonya dzsem 40 dkg)

A kiflit felkarikázzuk (én kockáztam, apróbbra vágtam), a felmelegített tejben keverjük el a tojások sárgáját és öntsük rá a kiflire, jól keverjük el. Reszeljük rá a citromhéjat, szórjuk rá a porcukros mákot. A dzsem ⅓-át is beledolgoztam. Ismét jól keverjük át. A tortaformát (30 cm-es) alaposan kenjük ki vajjal (én sütőpapírt használtam) és terítsük el benne a mákos gubát. Kicsit nyomkodjuk le a fakanállal. A megmaradt áfonya dzsemmel fedjük be a guba tetejét.
Előmelegített sütőben kb. 15 percig süssük. Ez idő alatt verjük fel a tojások fehérjét némi sóval, pici cukorral (lehet bele lekvárt is tenni). 15 perc sütés után rendezzük a tojásfehérjét a gubánkra és süssük szépre pirulásig (pár perc).
Szerintem frissen, langymelegen a legfinomabb. Lehet fokozni vaníliasodóval is, nekünk anélkül is tökéletes volt.



Keine Kommentare:

Kommentar veröffentlichen