Freitag, 28. November 2014

Máglyarakás gesztenyemártással

4 db másnapos zsemle (kifli) felszeletelve
3 tojás
250 ml kókusztej
1 vaníliáscukor
marék mazsola
2 alma
½ üveg szilvabefőtt (szezonban friss)
őrölt dió (vagy mogyoró)
szezámmag
kókuszvaj
fahéj
méz

A zsemleszeleteket a felvert tojás és kókusztej keverékében megforgattam és egy réteget a kókuszvajjal kikent üvegtálban leraktam. Erre jön egy réteg felszeletelt megcukrozott, fahéjas alma, mazsola, szilva. Végül ismét zsemleréteg. 


Kb 20-25 percet forró sütőben (220 fok) sütöttem, majd kivettem és megszórtam őrölt dió és szezámmag keverékével, meglocsoltam erdei mézzel, visszatoltam 10 percre, míg a dió megpirult a tetején.


Édes gesztenyemártás:
150 g főtt gesztenye (konyhakész)
fél üveg szilvabefőtt
barna cukor
vaj (nálam kókuszvaj)
tejszín (nálam kókusztej)
őrölt fahéj
őrölt szegfűbors
citrom

A cukrot (nem sokat, mert a befőtt is cukros!) karamellizáltam rálöttyintettem egy kis limoncellot és a gesztenyét átforgattam benne. Hozzáadtam a szilvát lével együtt, plusz 3 teáskanál héjas szilvalekvárt, pici citromlevet, fűszereket és puhára főztem. Nem kell sok idő. Kókusztejet adva hozzá mártássá turmixoltam.


Keine Kommentare:

Kommentar veröffentlichen