Freitag, 22. Januar 2016

Mákkal töltött buci

Az eredeti receptet egy újságból fotóztam ki és a becsületes neve mákos kalácsfelfújt, amit persze picit megváltoztattam.
Kalácsot nem kaptam aznap, de kaptam kalácstésztájú zsemléket - itt úgy hívják Rosinensemmel - és ez pontosan megfelelt erre a receptre.

Mákos buci


Hozzávalók:

4 mazsolás buci (Rosinensemmel)
1 doboz kókusztej (450 ml)
250 g mák
2 cs. vaníliáscukor
ízlés szerint sztévia (vagy cukor)
½ citrom leve és reszelt héja
1 pohár tejszín
diónyi vaj

A formámat kivajaztam, a bucikat felszeleteltem és elrendeztem a kikent formában.


A kókusztejet felmelegítettem, édesítettem a sztéviával és vaníliás cukorral és felfőztem benne a mákot. Amikor kicsit kihűlt hozzátettem a reszelt citromhéjat és levet. A mák állaga legyen enyhén folyós!



A tejszínt kicsit kimelegítettem, hozzáadtam a diónyi olvasztott vajat és ezzel meglocsoltam a bucikat. Hamarosan utána (igyekezni kell, mert a tejszíntől nagyon megpuhul a buci) a szeletek közé kentem a felfőzött mákot és előmelegített sütőben 200  fokon kb. 20-25 perc alatt megsütöttem.
Először az edényben áll a tejszín, de a sütés alatt felszívja a tészta és egy puha, mákkrémes felfújtat kapunk. Szeletelni srégen érdemes, mint a méteres kalácsot, úgy lesz szép.
Gyorsan  elkészül  és igen finom! Párom javasolta csináljak minden héten.. :-)



Keine Kommentare:

Kommentar veröffentlichen