Donnerstag, 20. November 2014

Gesztenyekrémleves

Pár hete egy show-konyhában kóstoltam először gesztenyekrémlevest. Azonnal felcsillantak a szemeim. Ehhez tudni kell, hogy imádom a krémleveseket, így érdeklődve kanalaztam, ízlelgettem. Gesztenye főzve zöldségalappal, zellerrel, így készült ott a krémleves. Ha nem tudtam volna, hogy gesztenye az alapja, akár zellerkrémlevesnek is hihettem volna. Finom volt, de gesztenye íznek nyoma sem. Ez volt az a pont, ahol elindult bennem valami egy gesztenyébb ízű krémlevest készíteni. Kolléganőmmel tovább szőve a gondolatmenetet kitaláltuk, hogy az alma savanykás édeskés íze az, ami jobban illene illetve kiemel(het)né a gesztenye íztét.
Tovább kísérletezve előbb gondolatban, elmeképekben majd a konyhámban gesztenye és szilva kombinációja is bevillant ízvilágomba. Ezt ki kellett próbálnom.













A sós változatú krémleveshez:
200 g főtt gesztenye
2 alma
1 lila hagyma
egy darab gyömbér
400 ml zöldség alaplé
fehérbor
kókuszvaj
kókusztej
só, bors

A hagymát felapróztam és kókuszvajon picit megdinszteltem. Hozzáadtam a meghámozott, felkockázott almát és gyömbért és a konyhakész gesztenyét. Megpároltam, felöntöttem egy pici fehér borral, hagytam, hogy elpárolódjon az alkohol, sóztam, borsoztam és ráöntöttem az alaplét. Hamar megpuhult, még forrón turmixoltam és a kókusztejjel krémesítettem. Tálaláskor koriander levélkékkel turbóztam az ízt. Érdekes savanykás-édeskés-sós-csípős ízű krémlevest kaptam, karácsonyra is ezt fogom készíteni.

Gesztenyekrémleves

Keine Kommentare:

Kommentar veröffentlichen