Dienstag, 25. November 2014

Sült almák

Créme brulée formákat (épp egy almaméretnyi) kikentem kókuszvajjal, megszórtam pici barna cukorral, az alaposan megmosott, megtörölt almáknak a magházát kivágtam. Mielőtt elkészítettem hozzá egy gyors tölteléket a sütőt felmelegítettem 220 fokra.


A töltelék alapja pirított őrölt dió, pirított szezámmag, őrölt fahéj, őrölt szegfűbors, narancslé (amennyit a massza felvesz) hazai finom citromos méz a Móri bornapokról és találtam a hűtőben a Garda-tóról hozott limoncelloból (különben hazai pálinkát tettem volna bele, ha lett volna). 
Ezzel a masszával megtöltöttem és be a sütőbe. Szúrópróbát lehet végezni, mi úgy szeretjük, ha az alma kívül puha, belül picit keményebb. Ki-ki kedve szerint sütheti, szeretjük, ha a diós töltelék a tetején ropogós lesz. 
Nagyon szeretem ezt a sitty-sutty édességet is, mert míg sül illatos lesz az egész lakás tőle és szaftos, zamatos édességet kapunk. Ha marad másnapra felmelegítve fogyasztható… ha marad. :-)

Sült almák


Keine Kommentare:

Kommentar veröffentlichen