Montag, 20. Juli 2015

Banános-meggyes rétes

Vannak desszertek, amiért még kánikulában is képes vagyok a sütőt bekapcsolni. Az egyik a rétes. Minden variációban, mennyiségben, évszaktól, időjárástól függetlenül.
Volt három igen édesre beérett banánom és volt a hűtőben réteslapom. Az édes banánhoz gondoltam jól illik a savanykás meggy és a szintén savanykás rebarbara. Amint az ötlet megszületett tett is követte azt.
Míg a sütő bemelegedett a réteslapokat megkentem olvasztott vajjal, meglocsoltam joghurt és tojás keverékével. Megszórtam pörkölt, őrölt dió és vaniliáscukor keverékével.
Ráhalmoztam a felkarikázott banánt, megszórtam a meggyel és tettem rá pici áfonyalekvárt is. Óvatosan feltekertem és a tepsin pihentetve megkentem kívülről is olvasztott vajjal.




A másikat hasonlóképp, csak a meggy helyett apróra vágott rebarbarát szórtam, közé pici baracklekvárt tettem és fahéjjal bolondítottam.


A vaniliáscukron kívül más édesítőt nem tettem a rétesekbe. Az érett banánok cukor helyett szolgáltak, máskor is fogom ezt a megoldást használni, finom volt!
 

2 Kommentare:

  1. micsoda finomságok vannak itt!! :)
    hurrrrá! örülök ennek a blogodnak (is) szerintem nagyon jó lesz itt csemegézni:)

    AntwortenLöschen
    Antworten
    1. Köszi Orsi, már látom én is, pedig az előbb nem volt itt :-D
      Valószínű a google (is) lassú ebben a melegben!

      Nem ígérem, hogy rendszeres blogot fogok itt vezetni, de olykor-olykor lesz bejegyzés. :-)

      Löschen