Freitag, 17. Juli 2015

Mákos ribizlis pite

Gyorsan kikeverhető pitetészta, többféle gyümölccsel variálható. Évszaknak megfelelően, meg a savanykás íze miatt is most a ribizlit választottam.
Volt némi maradék darált mákom bekeverve porcukorral, el kellett használnom.

5 tojás fehérjét pici sóval, 10 dkg barna cukorral keményre felvertem és a tojások sárgáját is egyenként hozzáadtam keverés mellett. (Így készítem az összes piskótám tésztáját, szép laza lesz.) Csorgattam bele olvasztott kókuszolajat, kb. 2 evőkanálnyit, majd hozzákevertem a porcukros mákot, 1 mokkáskanál szódabikarbónát, fél citro reszelt héját és 10 dkg lisztet.


Kókuszolajjal kikentem a formát és belekanalaztam a pitetésztát. Rászórtam a ribizlit és meghintettem mandulaforgáccsal.



Egyet felejtettem csak el a ribizlit lisztbe megforgatni, hogy ne menjen le a tészta aljára… Legközelebb a mandula tetejére szórom, hátha majd az megtartja. :-)
Az ízén azért ez semmit nem változtatott, tálaláskor marinált barackot és ribizlit adtam hozzá.
 

Keine Kommentare:

Kommentar veröffentlichen