Dienstag, 15. Juli 2014

Áfonyás poharas

Az édes desszert, ami nem olyan édes, mint amennyire finom! Gyakran csinálom, különféle gyümölcsökkel. 
Ezennel friss áfonyát karamellizált barna cukorra dobtam, felöntöttem Limoncelloval, reszeltem rá citromhéjat, frissen őrölt szegfűborsot szórtam rá, egyet rottyant (nem többet!), majd hagytam kihűlni.
Túróból krémet készítettem (lehet mascarponéból is) citromlevet nyomtam bele, nyírfacukorral édesítettem, a citrom reszelt héjából is jutott bele. (A német túró állaga olyan krémes, mint odahaza a krémtúró!)
Nem volt amarettinim itthon, de volt kekszem (Butterkeks) amit apróra törtem a formák aljára osztottam. Csepegtettem rá némi Baileys-t, csak az íze miatt. :-) Erre került a túrókrém, majd felülre az áfonya. Az áfonyát óvatosan kevergettem, úgy szeretjük, ha a szemek egyben maradnak. Hogy megbolondítsam, reszeltem rá egy kis nugátot, díszítésnek citromfű leveleket szúrtam bele.





Jó étvágyat! :-)

Keine Kommentare:

Kommentar veröffentlichen