Montag, 14. Juli 2014

Fasírt-pogácsa

A pogácsa, ami egy fasírt, csak picit másként...
50 dkg főtt burgonya
50 dkg darált hús (nálam vegyes)
5 dkg császárszalonna
1 nagy fej vöröshagyma (nálam újhagyma)
2 közepes méretű ecetes uborka
2 tojás
1 dl tej
4-5 ek. liszt
só, bors

A darált húst, a meghámozott főtt burgonyát, a megtisztított vöröshagymát, az uborkát és a császárszalonnát összedolgozom. Az egészet összekeverem a tejjel, a felvert tojással és a fűszerekkel. Annyi lisztet keverek hozzá, hogy a massza formázható legyen. A masszából nedves kézzel pogácsákat formázok és lisztbe megmártva, kiolajozott tepsibe rakom. Tetejét is megkenem olajjal és előmelegített sütőbe mindkét oldalát megsütöm. Bármilyen saláta illik hozzá.

Amit változtattam, nem került bele ecetes uborka, tej, liszt. A főtt burgonyától jól formálható, kenődő masszát kapunk, nem tartottam fontosnak tejet és lisztet hozzáadni. Viszont tettem bele 2 kávéskanál pikáns mustárt, friss fűszereket (snidling, rozmaring) egy kisebb reszelt sárgarépát, némi pirospaprikát. Sütés előtt megszórtam maradék szezámmal.
(Amit legközelebb fogok még beletenni fokhagyma és sajt.) 
A krémes massza

Pogácsák sütés előtt

Kisülve
Aminek még aznap igen örültem, hogy kaptam magyar paprikát, pirosat. Bár mindegy milyen színű, csak magyar legyen! Fejes saláta, földi uborka, hagyma, paradicsom volt a pogácsákhoz a salátám alapja. Amit megszórtam saját készítésű fokhagymával megbolondított krutonnal, sós sajttal, pirított szezámmal, apróra vágott snidlinggel és lelöttyintettem a dresszinggel.
Gazdag saláta
Dresszing:
gondolomformányi oliva,
pici szarvasgombás oliva (az íze miatt)
pici víz
pici citromlé
némi mustár
só, bors

Dresszing
 

Keine Kommentare:

Kommentar veröffentlichen