Donnerstag, 31. Juli 2014

Ribizlis süti


Tésztához:
125 g vaj
75 g cukor (nálam barna)
1 cs. vaniliás c.
1 tojás
1 teáskanál sütőpor
125 g liszt (nálam 100 g)
100 g őrölt mandula/ dió (nálam 125 g dió)
(én tettem bele citrom reszelt héját is, legközelebb liszt helyett is csak diót teszek)

700 g ribizli (nálam 550 g)

Krémhez:
3 tojás
75 g cukor (nálam barna)
pici fahéj
(nálam még 6-7 szem szegfűbors apróra zúzva)
1 pohár tejföl (250 ml) (lehet krémes túró vagy creme fresh, nálam krémtúró)
pici só

A tésztának valót jól kidolgoztam. A recept nem ír további folyadékot, én löttyintettem hozzá pici kókusztejet, mert különben nem tudtam volna eldolgozni, túl száraz.
Kókuszvajjal kikent formában szépen elsimítottam a masszát - recept szerint 26 cm átmérőjű formába, most megmondom nem lesz elég! Az én formám 30 cm-es és épp nem folyt ki a kész süti! Előmelegített sütőben 30 percig csak alulról sütöttem.

Míg sült elkészítettem a krémet a tetejére. A cukrot a tojások sárgájával jól kikevertem, beleszórtam a fahéjat, ide is hintettem vaniliás cukrot, meg apróra őrölt szegfűborsot. A tojások fehérjét a pici sóval keményre vertem és óvatosan a tojássárgás krémhez kevertem, ne törjön.
30 perc után kivettem a tésztát és elterítettem rajta a ribizlit (lehet áfonya, egres, rebarbara vagy meggy is). Megszórtam még a ribizliket is egy pici vaníliás cukorral.


Erre került a krém, szépen elkentem és újabb 30 percre visszatoltam a sütőbe, de már alul és felül is sütöttem.Tűpróba, kész!

Meg kell várni, míg kihűl, különben nem lehet rendesen szeletelni.
Istenien savanykás, szaftos desszertet kapunk!

Keine Kommentare:

Kommentar veröffentlichen