Dienstag, 29. Juli 2014

Töltött káposzta



1 fej édes káposzta

Töltelék:

500 g darátl hús (nálam vegyes)
1 kisebb fej vöröshagyma felkockázva
1 fokhagymagerezd
1 piros paprika apróra felkockázva
zsemlemorzsa vagy 1 szelet pirítós apróra zúzva (nálam utóbbi)
1 tojás
1 teáskanál mustár
paprika, só, bors, szerecsendió, őrölt kömény
friss zöld fűszerek (nálam oreganó, bazsalikom, rozmaring)

Mártás: (nem kell habarni, sűríteni!)

1 üveg (150 g) olajban elrakott aszalt paradicsom
1 kisebb fej vöröshagyma
1 fokhagymagerezd
só, bors, szerecsendió, friss bazsalikom

A káposztát tengerisós, köményes vízben blansíroztam, lefejtettem a leveleket jeges vízben lehűtöttem. A levelek torzsáját/ereit kivágtam, hagytam hűlni. A sós-köményes levet félretettem.
A tölteléket fasírt módjára összedolgoztam az összes hozzávalóval. Mint a szabolcsi töltött káposztát megtöltöttem a leveleket a darált hússal spiccesre. Nagynéném tanította, hogy kell a leveleket a tenyeremen tartani, felgöngyölni, betürködni. Ha marad ki töltelék, apró golyókat gyúrok belőlük.
A nagy fazékban, amiben a káposztát blansíroztam, vajon vöröshagymát pirítottam, hozzádobtam a káposztából kimaradt darabokat, a puhább ereket. Megdinszteltem és az előzőleg mixerrel pépesített aszalt paradicsomot (pürét) ráöntöttem, fűszereztem (óvatosan a sóval!), majd a félretett sós-köményes lével felengedtem. Amikor puhára főtt minden botmixerrel pürésítettem, utána ízesítettem, vissza a főzőlapra. A spicces káposzta roládokat szép szorosan a pürébe süllyesztettem. Annyi pürét kell készíteni, hogy ellepje az összes spiccrolót. 1 órát lassú tűzön rotyogtattam.

Kiadós, laktató!


Keine Kommentare:

Kommentar veröffentlichen