Sonntag, 7. Juni 2015

Spárga leveles tésztában, tőkehal fehérboros mártással

Nyári gasztrotúrámon a bajor területen igen kedvelt - mára már nálam is - spárga és eper szezonból válogattam. Tavasszal alig várjuk, hogy e két termék végre kapható legyen a piacon. Noha, kezdetben borsos áron kínálják ( a spárga kg-ját láttam 26,- Euróért is) meg szoktuk várni, míg beérik a hazai megfizethető áron. Mind a fehéret, mind a zöldet nagyon szeretjük, lényeg, hogy friss legyen.
Spárga, eper és metélőhagymából lehet igen finom friss salátát készíteni, de én most külön felhasználva próbáltam ki új dolgokat.
A megtisztított spárgákat picit előfőztem, a főzőlét félretettem a mártáshoz. A kiterített leveles tésztákat megkentem fűszerezett creme fresh és vagdalt medvehagyma keverékével. Befedtem főtt sonkaszeletekkel, elrendeztem rajta a spárgarudakat és mint egy rétest feltekertem. Megkentem tojássárgájával és megszórtam szezámmaggal. Pirulásig 170-180 fokon megsütöttem. A sózott, borsozott tőkehalat puhára sütöttem, a spárgaléből fehérborral, fűszerekkel fehér mártást kevertem és tálalhattam.




Keine Kommentare:

Kommentar veröffentlichen