Montag, 3. August 2015

Banános álom

Volt négy igen érett banánom. A férjem már ki akarta dobni, ezt már ő sem szívesen enné meg alapon. Szó sem lehet róla, ebből én sütit csinálok!


Bogarásztam a neten mit is lehetne belőle kihozni, majd így született meg ez a márványos banános álom cukor, liszt és sütőpor hozzáadása nélkül.
4 jó érett banán
3 tojás (L)
85 g gríz
250 g túró (jó krémes)
1 tábla keserű csokoládé (100 g)
pici olaj (ca. 1 dl)
1 csipet só

Az érett banánokat a tojások sárgájával és a krémes túróval jól kikevertem, majd hozzáadtam a finom grízt is és csorgattam bele egy kis olajat. A tojások fehérjét a sóval kemény habbá vertem és óvatosan a tésztához kevertem.
Gőz felett az apróra tördelt csokikat felolvasztottam.


Kiolajozott formába a tészta felét belekanalaztam, csorgattam rá az olvadt csokiból, majd a tészta másik fele és a maradék csokiöntet.
Be az előmelegített sütőbe, 200 fokon nálam 20 perc alatt megsült.
Finom illatok terjengtek már sütés közben is!


Persze, hogy nem bírtam megállni míg kihűl, óvatosan vágtam fel belőle. A tészta hihetetlenül puha és laza lett - a német azt mondja fluffig - laza, légies - benne a még melegen olvadt csokival. A kockákra halmoztam egy pici mandarinlekvárt. Kitűnő banános-csokis szeleteket kaptam!


2 Kommentare:

  1. Varázsló vagy! :) csak nyelek itt nagyokat :D

    AntwortenLöschen
    Antworten
    1. Dehogy Orsi, csak szeretek kreatívkodni. Ilyet Te is tudsz! :-)

      Löschen