Samstag, 1. August 2015

Cikória

Aranyosnál olvastam róla, tőle tudtam meg például azt is, hogy a katángkóró rokona és hogy karotin és jód van benne. Felkeltette a kíváncsiságomat. Még sosem próbáltam, itt az alkalom.

:-)

Előző este egy táplálkozási tanácsadó a tv-ben ecsetelte, hogy szénhidrátot és nyers kosztot vacsorára mellőzzünk - miközben párom jóízűen ette a paprikás vagdaltat tésztával, én meg sárga dinnyét - inkább párolt zöldséget hússal vagy hallal javasol.
Hm, ezt meghánytuk-vetettük, holnaptól reformosítunk, átcsoportosítunk. Párolt csirkemell, párolt zöldségekkel a vacsora. Elképzeltem... cukkini, padlizsán, piros és sárga paprika, újhagyma, borsó sok-sok fűszerrel és a fűszeres olajban pácolt csirkemellel.

Párolt zöldségek

És itt jön a képbe Aranyos a cikóriával, az is illene hozzá, ki kéne már próbálni. 
Nálunk szinte mindegyik zöldségesnél lehet kapni ezt a majd fehér salátát, sárgás-zöldes csúcsával, a Chicoree-t. Olvasgattam a receptek után és vagy nyersen (ami most kilőve) vagy sütőbe megsütve vagy félbevégva vajon megpárolva készítik. Kézenfekvően az utóbbi mellett döntöttem!

Cikória (németül Chicoree)

A negyedekbe vágott cikóriákat megkóstoltam és valóban meglehetősen keserű, ezért kivágtam egy éket a közepükből, hogy ne legyen élvezhetetlen.
Volt készen fűszervajam és a felvágott cikóriákat megsütöttem rajta. A visszamaradt vajjal meglocsoltam.

Negyedelve, picit besózva

Fűszervajon megsütve, guszta és finom


A felkockázott/felcsíkozott zöldségeket szintén megpároltam és a melleket is kisütöttem hozzá.

Párolt csirkemell párolt zöldségekkel, cikóriával


Nekünk ízlett, biztos, hogy máskor is kerül az asztalra, esetleg más elkészítéssel.
Aranyos, köszönöm az ötletet! :-)

2 Kommentare:

  1. Örülök, hogy valami finomságot tudtál alkotni belőle - szemre is igen guszta. Azt meg, hogy mikor mit ajánlanak (megenni), ne vedd túl komolyan, állandóan változtatják... Azt edd, akkor és úgy, amit a józan eszed és a gyomrod kíván !

    AntwortenLöschen
    Antworten
    1. Ez igaz, de szívesen változtatunk mi is, ha beválik nálunk, hisz igaz a mondás "az vagy amit megeszel".:-)

      Löschen