Sonntag, 30. August 2015

Császármorzsa erdei szederdzsemmel

Míg elkészült az erdőben szedett szederből a dzsem, azon gondolkodtam mihez lenne jó azonnal kipróbálni. És akkor villant be a magyar császármorzsa, amit már igen régen csináltam és ettem.
Az eredeti császármorzsa hazája Ausztria, Ferenc József császár idejére vezethető vissza. A mondák szerint az ő kedvenc étele volt, innen eredeztetik az étel nevét is Kaiserschmarrn. Az osztrák és a bajor receptben sincs gríz, csak liszt. A grízes variációt csak Magyarországről ismerem. Szeretem azonban mindkettőt!
Ezzel el is dőlt legyen grízes császármorzsa a friss dzsemhez.

Szederdzsem ízlés szerint

A megmosott szemeket zselés cukorral és a fűszerekkel rövid ideig lassan forraltam. Mikor már kezdett sűrűsödni levettem a tűzről és tiszta üvegekbe raktam.
Fűszerek: fahéj, szegfűbors, szegfűszeg, citromos kakukkfű, levendula, gyömbérpor

Császármorzsa az én variációm (2 személyre)
100 g gríz
7 g kölesliszt (bármely liszt jó)
3 tojás
6 teáskanál méz (vagy 100 g cukor)
250 ml tej (nálam kókusztej)
1 citrom reszelt héja

A grízt és a lisztet összekevertem, ráöntötte a kókusztejet és hagytam állni, míg a gríz megdagad. Azután a tojások sárgáját a mézzel jól kikevertem, majd hozzáadtam a tejes grízhez. A tojások fehérjét pici sóval keményre felvertem és ezt is óvatosan a grízhez adtam. Belereszeltem a citromhéjat.
Nagy serpenyőben olvasztottam fel kókuszvajat és ráöntöttem a palacsintatészta sűrűségű masszámat. Fakanállal folyamatos kevergetéssel apróra szárítottam. Mikor kezdett pirulni csorgattam rá rumban, citromban kandírozott cukorlevet.
Tányérokra halmoztam közepükbe fészekszerűen beletettem a szederdzsemet.


Keine Kommentare:

Kommentar veröffentlichen